Derfor er shitstormhjælp og hjælp til håndtering af shitstorms en god idé
En shitstorm kan få fatale konsekvenser for både enkeltpersoner og virksomheder – særligt hvis ikke, man søger det rette shitstormhjælp til håndtering af shitstormen. En shitstorm kan nemlig både skade på kort og lang sigt, hvis ikke det håndteres korrekt.
Shitstormen breder sig med lynets hast
En shitstorm er en storm af kritik eller anklager, som er rettet mod en person eller en virksomhed. Det kan både være på sociale medier og i de etablerede medier eller en kombination. Det, som ofte kendetegner en shitstorm er, at det er noget, som folk synes er spændende eller har en holdning til. Derfor kan shitstorms lynhurtigt sprede sig og blive læst af rigtig mange mennesker. Det skyldes især de sociale medier, hvor mange likes, delinger og kommetarer får opslag og historier til at sprede sig med lynets hast. Når det sker, oplever mange at blive dømt af “folkedomstolen”, især hvis ikke man håndterer kritikken korrekt. Hvis først folkedomstolen dømmer, risikerer man at få et langvarigt stempel, som kan være svært at slippe af med. Korrekt håndtering allerede under shitstorm (faktisk gerne gør), er derfor altafgørende for at komme bedre ud på den anden side.
Shitstorms har langsigtede konsekvenser
Men det er faktisk ikke kun på den korte bane, at shitstormen kan have konsekvenser. Måske mennesker glemmer med tiden, men det gør internettet ikke. Mange år efter shitstormen kan kritikken dukke op – ikke mindst på søgemaskiner som Google. Hvis landsækkende medier fx har skrevet negative historier om dig eller din virksomhed, vil de oftest vil dukke op, når potentielle kunder eller arbejdspartnere søger på dig eller virksomheden. Det kan skræmme folk væk og have store konsekvenser for muligheder og omsætning i fremtiden. Med den rette håndtering før og under en shitstorm, kan man mindske de langvarige skader – også lang tid efter, at danskerne har glemt kritikken.
Har en gammel shitstorm sat sine spor, er det muligt at få hjælp til online reputation management, som handler om at styrke og genvinde virksomheder og personers digitale omdømme.
Få shitstorm-hjælp
Efter denne gennemgang er det naturlige spørgsmål for mange nok “Hvor får jeg så hjælp til håndtering af shitstorms?”. Og svaret på det spørgsmål er enkelt. Du bør få hjælp fra et bureau med mange års erfaring og knowhow inden for shitstormhåndtering, shitstormrådgivning og online reputation management. Det kunne fx være ATAK Nordic, som er det førende, danske bureau inden for området. Bureauet er ejet af shitstormekspert William Atak, som er administrerende direktør og ofte ham, som du vil få fat i, hvis du søger shitstorm-hjælp hos ATAK Nordic.